5 postřehů a dojmů z Vivaness a Biofach 2017 – trendy života s čistým svědomím

5. 3. 2017
5 postřehů a dojmů z Vivaness a Biofach 2017 – trendy života s čistým svědomím

V únoru jsme se vydali hledat pro Vás nové produkty a vychytávky pro životní styl s čistým svědomím, a to na největší evropský veletrh bio potravin (Biofach) a přírodní kosmetiky (Vivaness) do německého Norimberku. Musíme říct, že veletrh nás vážně ohromil, tak se s Vámi chceme podělit o několik postřehů:

1) Nejdřív pár čísel. Veletrhu se zúčastnilo neuvěřitelných 2 785 vystavovatelů, z toho 259 nabízelo přírodní kosmetiku, ostatní vystavovatelé prezentovali jídlo. Za 4 dny trvání výstavy na ni vyrazilo lovit nové produkty 51 453 obchodníků ze 134 zemí světa. Nářez co! Představte si pražské Výstaviště v Letňanech a vynásobte 10. Zhruba na takové ploše se produkty předváděly!

2) Z bio, eko, vegan produktů se stává regulérní průmysl. To je vidět z čísel výše. Je to super, protože produkty, které vám usnadní žít a nakupovat v souladu se svou etickou volbou, budou stále dostupnější a bude větší výběr. Stinná stránka ale samozřejmě nechybí. Nám se například stalo, že u jednoho výrobce jsme se na otázku, zda mají produkty Leaping Bunny certifikát, dozvěděli, že ne, ale že jestli je to na našem trhu žádané, že nám ho tam nalepí… No, tak tyhle produkty u nás v nabídce fakt nenajdete. Pro nás je to o to větší závazek prověřovat v maximální míře naše dodavatele, abychom vám nabízeli opravdu etické produkty a vy jste se mohli spolehnout, že nejde o výrobky podobných „filutů“.

3) Na trhu s přírodní kosmetikou se profilují 2 druhy výrobců. Jedni se snaží pokrýt co největší spektrum produktů a v jejich sortimentu najdete vše od šamponu až po čistič na toaletu. Ti druzí se naopak soustředí na 1 produkt nebo malou skupinku úzce specializovaných produktů a vychytávek. Nás osobně více zaujali právě ti druzí.

4) I když byl veletrh o přírodní kosmetice, nebyl zaměřen čistě na veganské produkty, znalosti výrobců překvapili pozitivně. Cca 98% výrobců dokázalo odpovědět na to, zda jsou jejich produkty vegan, aniž bychom museli vysvětlovat, co to znamená. Zdá se také, že i výrobci, kteří původně tuto problematiku neřešili, začínají pomalu směřovat k nahrazování složek a rozšiřování vegan sortimentu. Skvělá zpráva, že?

5) A co konkrétně zaujalo nás? Rozložitelné zubní kartáčky, přírodní opalovací krémy s minerálními filtry, po jejichž aplikaci nevypadáte jako bílá mumie, zubní pasty a další produkty pro děti, tajemná svíčka nesvíčka, zdánlivě nevábná zubní pasta, přírodní repelent, barvy na vlasy. Momentálně jsme se plně ponořili do testování produktů, abychom vám novinky, když u nás upějí, mohli dopřát co nejdříve. Testování je někdy pěkná zábava, třeba Hanka teď v pondělí obětovala vlastní vlasy a vyzkoušela 2 barvy na vlasy naráz, na každou půlku hlavy jednu. Naštěstí to dopadlo dobře :) Tak se těšte na novinky!

Upozorňujeme, že používáte zastaralý prohlížeč a tak nebudou dostupné všechny funkce elektronického obchodu.
Loading...